6   +   3   =  

След като разяснихме какво се случва с първата българска медия, която ще се управлява от потребителите, в настоящата публикация ще направим проста сметка за това колко струва българската журналистика на родния медиен потребител.

Голяма част от парите за издръжката на журналистическия продукт идват от българския данъкоплатец. В повечето случаи това е пряко – чрез държавния бюджет, обществени поръчки и еврофондове, а в по-редки случаи – косвено: чрез партийни каси и фалирали банки.

И докато аудиторията рядко е изправена пред възможността да избира какво да чете, гледа или слуша, парите, които се разпределят за голяма част от медийния пазар, невинаги се харчат в обществена полза.

В същото време статистиката е повече от категорична: България изживява най-голямата си медийна криза от 25 години насам, от което страда свободата на словото и демокрацията.

В тази инфографика, подготвена от екипа на КлинКлин, ще видите сравнение между широко разпространения медиен модел у нас и новите начини за създаване на журналистика в обществен интерес.

Хареса ли ви тази статия? Подкрепете Кирил Беспалов в Patreon!